6.7.10

Digital Review of Tuesday's Shiur

RESPONSA RTFRESPONSA RTF
R. Yoshiya, R. Huna, R. Chanan

More than 20 ama high succah is machloket between TK and RY three difft views as to when TK would agree with RY that such a succah is kosher

Q1מיתיבי:
סוכה שהיא גבוהה למעלה מעשרים אמה - פסולה, ורבי יהודה מכשיר עד ארבעים וחמשים אמה.
          אמר רבי יהודה: מעשה בהילני המלכה בלוד, שהיתה סוכתה גבוהה מעשרים אמה, והיו זקנים נכנסין ויוצאין לשם, ולא אמרו לה דבר. –
         אמרו לו: משם ראייה? אשה היתה ופטורה מן הסוכה.     
         אמר להן: והלא שבעה בנים הוו לה. ועוד: כל  מעשיה לא עשתה אלא על פי חכמים.

למה לי למיתני ועוד כל מעשיה לא עשתה אלא על פי חכמים? הכי קאמר להו: כי תאמרו בנים קטנים היו, וקטנים פטורין מן הסוכה, כיון דשבעה הוו - אי אפשר דלא הוי בהו חד שאינו צריך לאמו. וכי תימרו: קטן שאינו צריך לאמו - מדרבנן הוא דמיחייב, ואיהי בדרבנן לא משגחה - תא שמע: ועוד כל מעשיה לא עשתה אלא על פי חכמים.

Q1בשלמא למאן דאמר בשאין דפנות מגיעות לסכך מחלוקת - דרכה של מלכה לישב בסוכה שאין דפנות מגיעות לסכך משום אוירא. Works well for R. Yoshiya
אלא, למאן דאמר בסוכה קטנה מחלוקת, וכי דרכה של מלכה לישב בסוכה קטנה?Doesnt work well for R. Huna
]וכי דרכה של מלכה - והלא נערותיה ומשרתיה מסובים עמה! {
  
         -   A1אמר רבה בר רב אדא: לא נצרכה אלא לסוכה העשויה קיטוניות קיטוניות. -
: Q2          וכי דרכה של מלכה לישב בסוכה העשויה קיטוניות קיטוניות? –
  A2               אמר רב אשי: לא נצרכה אלא לקיטוניות שבה.
רבנן סברי: בניה בסוכה מעליא הוו יתבי, ואיהי יתבה בקיטוניות משום צניעותא, ומשום הכי לא אמרי לה דבר.
ורבי יהודה סבר: בניה גבה הוו יתבי, ואפילו הכי לא אמרי לה דבר.


No comments:

Post a Comment

Followers

About This Site